Goethe Üniversitesi

Goethe Üniversitesi’nde Dil, İşleyiş, Dersler, Kampüs ve Öğrenci Hayatı Nasıl?

Goethe üniversitesi eğer temel bir Almanca eğitiminiz varsa ve dilerseniz üniversite açılmadan 1 ay önce, kış dönemi için eylül ortası, ücretsiz Almanca eğitimi veriyor, buna okul başlayınca da devam edebiliyorsunuz ve 9 kredi sayılıyor. Üniversitede resmi dil Almanca ama iktisat ve işletme derslerinin çoğu İngilizce ve kampüsteki hemen hemen herkes İngilizce konuşuyor. Üniversiteye gider gitmez öğrenci kartınız için başvurmanız çok önemli çünkü o kart size kütüphane, yemekhane ve ulaşımda gerekecek. Kart için Türkiye’den havale yoluyla (2-3 hafta sürüyor) ya da Almanya’ya gelir gelmez açtığınız hesaptan (5-6 gün sürüyor) üniversite hesabına 300 Euro yatırıyorsunuz ve 2 hafta içinde üniversite size kartınızı veriyor. Bu kart ile Hessen eyaketi civarında U-bahn, S-bahn ve Regional Bahn trenlerini dönem boyunca sınırsız kullanabilirsiniz.  Bu kartla ayrıca okuldaki her binada olan dolapları kullanabilir, içine para yükleyip Studierenwerk, öğrenci işlerinin sunduğu kafe ve yemekhanelerde kullanabilirsiniz.

Goethe kampüsü gayet düzenli, Almanya’daki en güzel kampüslerden birisi. Aynı zamanda üniversite akademik alanda, kampüsündeki imkanlar ve özellikle İşletme ve Finans (Business, Finance) alanlarında Hessen eyaletinin en gözde üniversitesi. Üniversitede yönetimsel işleri psikoloji binasında yapabilir, Amfi derslerine Hörsaal binasında girebilir, yemeğinizi bu bina karşısındaki Mensa da ya da diğer mensa’lar (kafeler) de yiyebilirsiniz. Üniversitenin EVG binasının ardında Raum der Stille adlı Sakinlik odası adlı iki katlı ahşap binada ibadetinizi gerçekleştirebilir ya da sakin bir şekilde oturmak için uğrayabilirsiniz.

Ders seçimi Goethe’de sınav başvurusu şeklinde, istediğiniz dersleri dönem ortasına kadar belirleyip onların sınavlarına girmek için belirli bir vakte kadar başvuruyorsunuz, kredi hakkında herhangi bir kısıtlama yok.  Derslerin çoğu %100 final odaklı, sadece final notunuzu belirliyor. Dersler Bilkent dersleri kıvamında, biraz zorlayıcı, bazıları daha kolay. Genel olarak lisans dersleri için bir ders 5 ECTS değerinde, Bilkent’te bir ders 6 ECTS olduğu için maalesef birebir saydıramadım ama yüksek lisans dersleri genelde 6 ECTS, onları saydırdım. Ben kış dönemi gittiğim için derslerimin yarısı Master dersiydi o nedenle benim için daha zordu. Üniversitenin bir güzel yanı tüm derslerin slaytlarının sizin de kayıtlı olduğunuz OLAT adlı sistemde olması ve hatta birçoğunun derslerinin kaydedilip videolarının da olması. Öğrenci olmak o nedenle daha rahat, yine de üniversite genelde kalabalık, özellikle psikoloji ve Rewi(Hukuk ve ekonomi) binasındaki kütüphaneler genellikle kalabalık. Sonuç olarak derslere gitmeseniz bile slaytlar ve videolar ile derslerinizin bazılarını geçebilirsiniz. Not olarak, Almanlar için en iyi not 1,daha sonrası 1.3, 1.7,2, 2.3,2.7, 3, 3.3, 3.7 şeklinde devam ediyor, 4 en son geçme notu, 4.3, 4.7, 5 kaldınız demek.

20161130_164816.jpg

Frankfurt ve Goethe’yi Tavsiye Eder Misin?

Evet, ben Erasmus deneyimimden memnun kaldım ve Erasmus başvuru sürecinde olanlara Goethe’yi tavsiye ederim. Goethe üniversitesi saygın ve güzel bir üniversite, Frankfurt ise büyük ve havaalanı, otobüs hatları ile Avrupa’nın hemen her yerine ulaşımı kolay bir şehir.

3 Comments Add yours

  1. Sena says:

    Merhaba, blog yazılarınızı zevkle okudum. İhtiyacım olan bir çok bilgiyi sayenizde öğrenmiş oldum.
    Bir ekonomi öğrencisi olarak ben de bu yıl yaz döneminde Goethe’de erasmus yapacağım.
    Ancak ders seçme konusunda biraz tavsiyeye ihtiyacım olduğunu düşünüyorum. Sizin önerebileceğiniz dersler ya da bu konuda tavsiyeler varsa çok memnun olurum 🙂

    Like

    1. Mrs. Rewitae says:

      Ben kış dönemini geçirdiğim için aynı dersler var mıdır bilemiyorum ancak Entrepreneurship ve Pricing adlı dersleri icerik bakımından çok sevmiştim ve sınavları da kanımca kolaydi.
      Göz önünde bulundurabileceğiniz seylerden biri videoya kaydedilen derslerden secmeniz olabilir, bunu ilk derslere katıldığınızda ogreniyorsunuz 🙂 Üniversitede derse kayıt değil de sınava kayit (donem sonuna dogru) olduğu için başta farklı derslere giretek ilgibizi çeken dersleri bulabilirsiniz Ben bachelor-lisans öğrencisi olmama rağmen 3 master dersi aldım ve gecnede zorluk yasamadim, gerçekten ilginiz varsa master derslerine de göz atabilirsiniz. Son olarak aldigim derslerden biri seminer dersiydi, bu ders kapsaminda hoca bize mail atarak konu dağıtımı yaptı ve 15 sayfalık bir yazı yazıp bir kez buluşup sunum yaptik, ders bundan ibaretti. Eğer makale yazma konusunda rahat hissediyorsaniz, seminer derslerine de göz atabilirsiniz.
      Başarılar diliyorum.

      Like

  2. Sena says:

    Çok teşekkür ederim 🙂

    Like

Leave a comment